Topplederprogram 17.-18. januar 2024

Samspillet med folkevalgte, ledelse av omstilling, bygging av organisasjonskultur – dette er bare tre av innholdspostene på vinterens Topplederprogram!

Vi ønsker kommunedirektør, fylkeskommunedirektør og bydelsdirektør velkommen til Kommunedirektørforum sitt Topplederprogram.

Samlingen gir deg ny kunnskap, motivasjon og læring gjennom faglige innlegg og dialog med kolleger fra andre kommuner og fylkeskommuner.

Tema og innhold er tilpasset kommune- og fylkesdirektørens rolle og behov, og du møter innledere med lang erfaring fra og bred kompetanse om kommunal virksomhet.

Samlingen i januar 2024 skal handle om

Tilliten og samspillet i den nye virkeligheten.

Hovedpunkter

• Tilliten og samspillet i den nye virkeligheten
  • Samspill politikk og administrasjon
  • Ledelse av den store omstillingen
  • Når viljen og vedtakene er større enn ressursene
  • Medvirkning og styringsrett
  • Organisasjonskultur for forandring, hvordan styrke endringskapasiteten

Topplederprogrammet har de siste gangene vært fulltegnet. Kontakt daglig leder gudrun@kommunedirektor.no for påmelding og eventuelle spørsmål.

Gruppebilde av deltakere på Topplederprogram høst 2023