Vedlemstilbud – Veiledning

Kommunedirektørforum utvider nå medlemstilbudet til også å omfatte to timer veiledning fra erfarne konsulenter.

Kommunedirektørforum har tidligere etablert et tilbud til medlemmer om juridisk bistand (inntil to timer). Vi har – særlig det siste året – registrert en økning i antall henvendelser, og mange medlemmer har behov for rådgivning og bistand.

For å møte et økende behov tilbyr Kommunedirektørforum veiledningstjeneste (coaching) til sine medlemmer.

Denne tjenesten vil gi dere tilgang til erfarne konsulenter for støtte og veiledning.

I første omgang gjennomføres dette som en pilot med en prøveperiode på ett år. Tilbudet finansieres gjennom KS sin OU-ordning, og veiledningen blir derfor kostnadsfri (gratis) for medlemmene.

Praktisk informasjon

Dersom – og når – du har behov for støtte og/ eller veiledning, ta kontakt daglig leder Gudrun Haabeth Grindaker på e-post gudrun@kommunedirektor.no eller telefon 90 76 15 83.

Målsetting

Tilbudets overordnede mål er å bidra til kontinuitet i den kommunale og fylkeskommunale toppledelsen. Et veiledningstilbud kan bidra til at fylkes- og kommunedirektører kommer gjennom krevende situasjoner og styrkes i å håndtere slike.

Tilbudet vil også bidra til å bygge robusthet og trygghet i lederrollen, styrke håndtering av kriser, og å styrke evnen til ledelse i krevende og kritiske situasjoner.

Omfang

Hvert medlem (deltaker) kan få inntil to veiledningssamtaler á 60 minutter. Samtalene kan gjennomføres digitalt. Det vil være mulig å utvide veiledningen, men da betales dette av den enkelte kommune eller kommunedirektør. Kommunedirektørforum vil da sende faktura til kommunen ved kommunedirektøren.

Målgruppe

Målgruppen for prosjektet er primært medlemmer av Norsk Kommunedirektørforum. På forespørsel kan fylkes – eller kommunedirektører som ikke er medlemmer motta veiledning mot en egenandel.

Informasjon om veilederne

Mai Vik – Seniorrådgiver. Mai har vært direktør for AFF og har lang erfaring innen lederutvikling og mentoring. Hun har ledet flere av Norges mest prestisjefylte lederutviklings-programmer og har en unik evne til å kombinere forskning med praktisk erfaring. Mai er kjent for sin dyptgående innsikt i offentlig sektor og hennes evne til å utvikle tilpassede programmer som gjør en forskjell.

Petter Ingebrigtsen – Seniorrådgiver. Petter har arbeidet mer enn 15 år i AFF og vært leder for Solstrandprogrammet. Han har erfaring som konsulent innen strategisk ledelse og organisasjonsutvikling, og har bistått toppledere i offentlig sektor med å håndtere komplekse utfordringer og har en sterk bakgrunn i utvikling og implementering av mentoringprogrammer. Petter er kjent for sin pragmatiske tilnærming og sin evne til å skape målbare resultater.

Veiledning er et tilbud til kommune-, fylkes- og bydelsdirektører som er medlem i Norsk kommunedirektørforum.

Du kan lese mer om våre medlemsfordeler her.

Forrige