Vi inviterer til samling i Oslo 19.august 2026.
Hvert år slutter en rekke kommunedirektører i stillingen sin – de fleste etter eget valg, andre etter konflikt, press eller sluttavtale.
Mange som har gått ut av en kommunedirektørstilling kjenner på det samme; At man brått står utenfor et fellesskap man var en del av. Etter å ha sluttet i jobben kan det være få naturlige steder å gå med erfaringene man sitter igjen med, og denne dagen er ment å være et slikt sted.
Vi har fått innspill om å lage et tilbud for kommunedirektører som har sluttet, og inviterer til fysisk samling i Oslo onsdag 19.august.
Dette er en samling for deg som av ulike årsaker eller egne valg sluttet “plutselig” i stillingen, og som kan ha nytte av en samling for å lytte eller reflektere sammen med andre i trygge omgivelser. Dette blir hverken terapi eller kurs, men kan hjelpe deg å ta sats og få retning for veien videre.
På samlingen kombineres erfaringer og faglige perspektiv. Du får møte kolleger som har gått gjennom samme prosess, fagfolk som belyser mediaoppmerksomhet og spørsmål rundt rekruttering og å søke ny stilling. Vi ser også på den menneskelige påkjenningen det kan ha å “plutselig” slutte og stå i en slik situasjon.
Initiativet til samlingen ble tatt av Tor-Einar Skinlo, tidligere kommunedirektør i Sogndal kommune. Programmet for dagen er utviklet i et samarbeid mellom Tor-Einar, Petter Ingebrigtsen, tidligere programansvarlig for Solstrandprogrammet og psykolog, samt daglig leder Kommunedirektørforum Gudrun Haabeth Grindaker.
Samlingen arrangeres til selvkost, og minimum antall deltakere er 12. Av hensyn til bestilling av møterom må vi ha antall klart senest 1.august 2026.
Dersom du har spørsmål eller ønsker å delta, ta kontakt med gudrun@kommunedirektor.no
